• Voor 22:45u besteld, morgen in huis!
  • Gratis verzenden va. € 19,95
  • Volledige garantie

Contact Houtentrein.be

Voor vragen of opmerkingen kun je via dit formulier contact met ons opnemen. We nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
Telefonisch bereikbaar ma t/m vrij van 08:30 uur tot 17:00 uur en zaterdags van 11.00 tot 15.00 uur op 0031-541-870143
Voor een klacht,  of een retour maak dan gebruik van het klacht-retourformulier voor een snelle afhandeling.

Tip: kijk ook eens op Meest gestelde vragen

Verzendkosten Nederland

Verzending door heel Nederland is gratis bij een bestelling vanaf €19.95. Bij een bestelling lager dan dit bedrag rekenen wij verzendkosten van €4.95.

Verzendkosten België

De verzending is gratis bij een bestelling vanaf €19.95. Bij een bestelling lager dan dit bedrag rekenen wij verzendkosten van €4.95. 

Verzendkosten buiten BE en NL

Voor bestellingen buiten België en Nederland, gelden er verschillende tarieven. Deze extra toeslag wordt automatisch getoond bij uw landkeuze in stap 2 van het bestelproces.

Krijg ik mijn verzendkosten retour als ik in 2 shops bestel?

Helaas is het (nog) niet mogelijk om bestellingen samen te voegen. Ons systeem laat het op dit moment niet toe om te werken met één winkelmandje. Hierdoor verzenden wij bestellingen afzonderlijk van elkaar en blijven de verzendkosten staan. 

Wie bezorgt ons pakket?

Wij verzenden alle pakketten standaard met PostNL. Dit kan naar uw huisadres of een ander afleveradres. Een afhaalpunt van PostNL kiezen is ook mogelijk. 

Track & Trace

Op de dag van verzending ontvangt u van ons een e-mail met daarin de track & trace code van PostNL. Hiermee is uw levering te volgen en kunt u een tijdsindicatie opvragen voor de aflevering. U ontvangt de e-mail met de link nadat we uw bestelling hebben ingepakt en verzonden. Dit is op werkdagen mogelijk tot 23.00 uur. 

Bezorgen in het buitenland

Momenteel leveren wij in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Verzenden naar andere landen is (nog) niet mogelijk.

Bezorging tijdens feestdagen

Ook rond de feestdagen streven wij ernaar om uw pakket op tijd te bezorgen. U kunt ons daarbij helpen door uw bestelling tijdig voor een feestdag te plaatsen. Het is verstandig rekening te houden met de eventuele wijzigingen in het bezorgschema van PostNL. De geplande afleverdatum kunt u terug vinden in het bestelproces. Mocht u meer informatie over de actuele bezorgdagen willen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0031-541-870143.  

Bestelling afhalen

Het is mogelijk om uw bestelling af te halen. Dit kan aan de Waterwinweg 9 in Oldenzaal (Nederland). Als u uw bestelling af wilt halen, mag u dit aangeven tijdens het bestelproces. Bij stap 2 is er ruimte om dit te vermelden in het opmerkingenveld. Wij sturen u na ontvangst van de bestelling een e-mail om het afhalen te bevestigen. 

Zit er een factuur of pakbon in de verpakking?

Bestellingen die wij versturen, bevatten geen factuur of pakbon. De factuur wordt uiteraard nog wel per e-mail verstuurd. We zijn gestopt met het printen en meesturen van pakbonnen omdat we hiermee inkt, energie en papier besparen. Wel zo duurzaam!

Hoe weet ik dat mijn bestelling is verzonden?

Om u zoveel mogelijk op de hoogte te houden van uw bestelling, ontvangt u van Houtentrein.be één werkdag voor aflevering een e-mail ter bevestiging van de bezorging. In deze e-mail staat dat uw bestelling met succes is verzonden en staat tevens de track-and-trace code vermeld, zodat u de levering kunt volgen.  

Kies uw eigen bezorgdatum

U kunt uw pakket laten bezorgen wanneer het uitkomt. In stap 2 van het bestelproces staat de eerst mogelijke afleverdatum automatisch aangegeven. Wilt u graag uw bestelling op een andere datum afgeleverd krijgen, dan kunt u in de kalender eenvoudig de door uw gewenste datum kiezen. In verband met logistieke redenen kunt u ongeveer 2,5 week vooruit plannen. 

Afleveren op een ander adres

Indien gewenst kunt u een afwijkend afleveradres doorgeven. Bij de bestelprocedure vult u eerst uw eigen adresgegevens in. Vervolgens kunt u onderaan deze pagina een extra optie “afwijkend afleveradres” aanvinken. Wanneer je deze aanvinkt, kunt u een ander afleveradres opgeven.

Kadopapier

Veel producten van onze webshop zitten verpakt in grote stevige dozen. Dit om ze te beschermen voor verzending. Het is in ons logistieke traject (nog) niet mogelijk om deze als geschenk in te pakken.

Veilig betalen

Er zijn bij ons meerdere betaalmogelijkheden. In het bestelproces worden vanaf stap 2 je gegevens beveiligd. Je kunt dit zien doordat er een slotje verschijnt in je browser en i.p.v. http voor ons webadres verschijnt er https. Wij staan dan ook garant voor een veilig betaalproces. 

Betaalmethoden

Betalen kan op verschillende manieren. Je kunt bij ons kiezen voor:

  • Mister Cash/Bancontact
  • Creditcard
  • Paypal
  • Vooruitbetalen

Nederlandse klanten kunnen ook kiezen om via Ideal de betaling te voldoen.

Hoe werkt vooruitbetalen?

Wanneer u kiest voor de optie vooruitbetalen, maakt u zelf het verschuldigde aankoopbedrag naar onze rekening over. Dit kan aan de hand van de factuurgegevens die u ontvangt na afronding van uw bestelling. Zodra wij de betaling ontvangen en verwerkt hebben, kunnen we uw bestelling versturen. 

Achteraf betalen

Helaas is het niet mogelijk achter te betalen. De betaling moet geheel aan ons voldaan zijn voordat wij de producten kunnen versturen.

Retourprocedure vanuit Nederland

U kunt het product ongemonteerd en in de originele verpakking retour zenden. Wij willen u vragen uw bestelling retour te melden via het retourformulier. Hierna ontvangt u een retourlabel waarmee u het pakket kosteloos kunt versturen. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

Retourprocedure vanuit België

Vanuit België kunt u uw bestelling kosteloos retour sturen. Wij vragen u om hiervoor contact op te nemen via 0031-541-870143 (tijdens kantooruren) of via ons contactformulier. Wij sturen u hierna een retourlabel toe waarmee het verzenden gratis is. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

Voorwaarden om bestellingen te retourneren

U mag uw bestelling van Houtentrein.be retourneren, indien u voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • U retourneert het product binnen de zichttermijn van 100 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
  • U moet uw bestelling op dezelfde wijze terugsturen zoals u deze ontvangen hebt. Dus in de originele doos en verpakt en met alle accessoires en eventuele extra cadeautjes. Met uitzon­dering van maatwerk zoals kinbeschermers en stickers, deze kun je niet retour sturen. 
  • U mag op geen enkele wijze adressen of andere teksten schrijven op originele verpakkingen. 
  • De originele doos mag tevens geen duct tape of ander plakband bevatten, dan wat er origineel al op zit.
  • Uw bestelling mag niet gemonteerd of gebruikt zijn, maar natuurlijk mag u wel het product uit de doos halen en bekijken.
  • U moet het artikel aanmelden om te retourneren en om een retourlabel te krijgen.
Is retourneren gratis?

Ja, indien u voldoet aan onze retourprocedure en -voorwaarden, zijn de retourkosten voor onze rekening. 

 

Bestelling omruilen

Indien u een artikel wilt ruilen, dient u deze retour te sturen (dit kan via de retourpagina). Om het juiste artikel te verkrijgen dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

Geld retour

Zodra wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen, wordt het betaalde bedrag naar uw rekening terug gestort. U ontvangt een bevestiging van ons wanneer wij het geld hebben teruggestort. 

Zichttermijn

U heeft een wettelijk zichttermijn van 14 dagen. Bij Houtentrein.be geven wij u een zichttermijn van 100 dagen waarbinnen u een product kunt retourneren.

Garantie

Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie. Bij ieder product op de website geven wij de garantie termijn aan. In de gebruiksaanwijzing staat exact aangegeven waarvoor de volledige garantie van toepassing is. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum van de garantieperiode. De factuur die u per e-mail hebt ontvangen in de bevestiging van je bestelling is uw garantiebewijs.

Verkeerd artikel ontvangen

Heeft u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Wij betreuren dit, maar we zullen dit zo snel mogelijk voor u gaan oplossen. U kunt ons hiervoor contacteren op 0031-541-870143 (tijdens kantooruren).

 

Ontbrekend onderdeel

Wanneer er een onderdeel ontbreekt, kunnen wij deze vaak vanuit eigen voorraad aan u naleveren. In sommige gevallen dienen wij het onderdeel te bestellen bij de leverancier. In beide gevallen zullen wij u uitgebreid informeren over de levertijden. Graag willen we u vragen ons contactformulier in te vullen. We zullen dan zo spoedig mogelijk contact opnemen.

Losse onderdelen nabestellen

Voor de sommige artikelen in onze webshop kunnen we losse onderdelen leveren. Dit betreft enkel merken en artikelen die wij verkopen op de website. Mocht u een onderdeel nodig hebben, dan kunt u ons contacten op 0031-541-870143 (tijdens kantooruren) of via ons contactformulier.

Het lukt mij niet om een product te monteren.

Wanneer het monteren van een product niet geheel naar wens gaat kan dit zeer frustrerend zijn. Wij willen u graag van dienst zijn en u voorzien van enkele tips rondom de montage. U kunt daarvoor tijdens kantooruren contact opnemen met onze klantenservice via (0031-541-870143) of een bericht sturen aan ons contactformulier.

Telefonische bereikbaarheid

Neem gerust contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer 0031-541-870143, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur en zaterdags van 11:00 tot 15:00 uur. Onze medewerkers staan u dan graag te woord.

Bereikbaarheid per e-mail

Voor vragen of advies, kunt u ons per e-mail bereiken via ons contactformulier. Onze medewerkers reageren doorgaans binnen 24 uur op doordeweekse dagen.

Klachten

Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat je bij Houtentrein.be koopt. Mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen, waar dit mogelijk is!

Postadres

Houtentrein.be
Waterwinweg 9
7572 PD Oldenzaal
Nederland

Bezoekadres

Houtentrein.be
Waterwinweg 9
7572 PD  Oldenzaal
Nederland

Let op: Bij afhalen van uw bestelling dient u dit vooraf te melden.

 

Bedrijfsgegevens

Houtentrein.be is een onderdeel van XLshop group B.V. te Oldenzaal.

Waterwinweg 9
7572 PD  Oldenzaal

Website: home
E-mail: contactformulier

Nederland:
Handelsregister 54277639
BTW nummer NL851240045B01
Rabobank 1664.37.271

Belgie:
BTW nummer 0535.635.879
Voor overige landen:
IBAN-number: NL13 RABO 0166 4372 71
SWIFT/BIC CODE: RABONL2U

Keurmerk

Wij zijn het volledig eens met de voorwaarden van keurmerken als thuiswinkelwaarborg en handelen ook naar de voorwaarden hiervan. Echter zijn wij van mening dat de zeer hoge kosten die we moeten maken om een keurmerk te mogen voeren niet meer van deze tijd is.

Beoordelingen

Na aankoop wordt u in de gelegenheid gesteld om een beoordeling achter te laten. Dit is geheel vrijblijvend. Met uw beoordeling helpt u ons de kwaliteit te waarborgen en te verbeteren. Zo kunnen wij de juiste producten en service blijven waarborgen.

Voorraad

Al onze producten liggen in ons eigen magazijn en worden dagelijks verstuurd en aangevuld.

Hoe zie ik of het product op voorraad is?

Onze website is volledig geautomatiseerd en gekoppeld aan onze magazijnvoorraad. Bij elke bestelling past de voorraad zich automatisch aan. Bij elk product ziet u direct of het product aanwezig is en de levertijd binnen 1 werkdag gerealiseerd kan worden.

Kan ik op rekening betalen?

Onze scherpe tarieven laten het niet toe om op rekening te betalen. U kunt de bestelling plaatsen via vooruitbetalen. Na ontvangst van de betaling van uw factuur wordt uw bestelling verzonden.

Is er kwantumkorting?

Bij grote bestellingen verzoeken wij u contact met ons op te nemen, om een passend aanbod voor u te maken.

Bezorgen

Houtentrein.be bezorgt van maandag t/m zaterdag. Wij werken hiervoor samen met PostNL.

Levertijd

Bij elk product staat exact de levertijd in dagen aangegeven. Bij bestellingen waar 1 dag levertijd bij staat aangegeven, en besteld is voor 17:30 uur worden op werkdagen dezelfde dag nog verstuurd. Bij een bestelling in het weekend worden de pakketten op maandag verstuurd en dinsdag bij u afgeleverd.

Bestellen

Op Houtentrein.be kunt u 24 uur per dag uw bestelling plaatsen. Bestelling via mail of telefoon is helaas niet mogelijk. Mocht u problemen hebben met het maken van uw bestelling, dan is de klantenservice van maandag t/m vrijdag van 09.00 -17.00 uur beschikbaar voor ondersteuning. Uw vraag kunt u tevens ook naar ons mailen via ons contactformulier.

Ophalen

houten treinen en accessoires die besteld en betaald zijn via Houtentrein.be kunnen ook worden afgehaald in Oldenzaal (Nederland). U dient dit vooraf kenbaar te maken, zodat wij het product voor u klaar kunnen zetten. Let op: wij hebben geen voorraad op ons adres. houten treinen en accessoires kunnen alleen afgehaald of bekeken worden indien hier vooraf melding van is gemaakt.

Zelf afleverdatum kiezen

U kunt uw pakket laten bezorgen wanneer het uitkomt. In stap 2 van het bestelproces staat de eerst mogelijke afleverdatum automatisch aangegeven. Wilt u graag uw bestelling op een andere datum afgeleverd krijgen, dan kunt u in de kalender eenvoudig de door uw gewenste datum kiezen. In verband met logistieke redenen kunt u ongeveer 2,5 week vooruit plannen. 

Veilig betalen

Er zijn bij ons meerdere betaalmogelijkheden. In het bestelproces worden vanaf stap 2 uw gegevens beveiligd. U kunt dit zien doordat er een slotje verschijnt in je browser en i.p.v. http voor ons webadres verschijnt er https. Wij staan dan ook garant voor een veilig betaalproces. 

Hoe werkt betalen met Maestro, Bankcontact/Mister Cash?

Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.Mister Cash is een algemeen geaccepteerde betaalwijze in België. De werking is vergelijkbaar met het Nederlandse iDEAL. De betaling start door het invoeren van het kaartnummer dat op de voorkant van de bankpas staat en de vervaldatum ervan. Vervolgens moet de betaling bevestigd worden via het beveiligingsmiddel van de bank van de klant. Bijvoorbeeld via een paslezer met pincode. 

 

Veilig betalen

Er zijn bij ons meerdere betaalmogelijkheden. In het bestelproces worden vanaf stap 2 uw gegevens beveiligd. U kunt dit zien doordat er een slotje verschijnt in uw browser en i.p.v. http voor ons webadres verschijnt er https. Wij staan dan ook garant voor een veilig betaalproces. 

 

Is er kwantumkorting?

Bij grote bestellingen verzoeken wij u contact met ons op te nemen, om een passend aanbod voor u te maken.

Veilig betalen

Het is mogelijk om op 2 manier te betalen. Het gemakkelijkst en veiligst gaat dit via Ideal. Naast Ideal kun je tevens kiezen voor "vooruitbetaling". Je dient dan zelf het geld over te maken naar ons rekeningnummer. 

In het bestelproces worden vanaf stap 2 je gegevens beveiligd. Je kunt dit zien doordat er een slotje verschijnt in je browser en i.p.v. http voor ons webadres verschijnt er https.

Retourneren

Vanuit België kun je het bij  Houtentrein.be gekocht artikel ongemonteerd en in ongeopende verpakking retourzenden binnen onze zichttermijn van 100 dagen naar:

Houtentrein.be
Ainsworthstraat 16
7575 BT Oldenzaal
Nederland  

De verzendkosten van het retourneren zijn gratis. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

Losse onderdelen nabestellen

Voor de meeste artikelen in onze webshop kunnen we ook losse onderdelen leveren. Wanneer u een onderdeel mist bij een van de bij ons gekochte producten, dan kunt u een prijsopgave aanvragen via ons contactformulier. Wij berichten u dan spoedig over de verschillende mogelijkheden. Verkeerd artikel ontvangen

Heeft u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Wij betreuren dit, maar we zullen dit zo snel mogelijk voor u gaan oplossen. U kunt ons hiervoor contacteren op 0031-541-870143 (tijdens kantooruren) of via ons contactformulier.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van bestellingen?

Indien het een retourneren van uw bestelling of een deel van uw bestelling te maken heeft met een defect of beschadigd product, dan komen deze kosten voor rekening van Houtentrein.be. Indien u afziet van de aankoop omdat het product niet bevalt of een andere reden betreft, zullen wij het volledige bedrag (exclusief eventueel betaalde verzendkosten) minus de kosten van retourzending van € 6,95 (indien deze naar ons antwoordnummer is verstuurd) restitueren wanneer het product bij ons retour is gekomen.

 

Garantie

Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie. Bij de producten wordt de garantie termijn aangegeven. Bij elk product staat in gebruiksaanwijzing exact aangegeven waar de volledige garantie op van toepassing is. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum van de garantieperiode.

Defect of beschadig product ontvangen

We proberen uw bestelling met de grootst mogelijke zorg te verpakken en over te dragen aan PostNL. Toch kan het voorkomen dat een product door transport of reeds bij de fabricage een defect/beschadiging heeft. We betreuren dat u een defect/beschadigd product hebt ontvangen en zullen dit probleem dan ook zo snel mogelijk voor u op lossen. Voor een snelle en adequate afhandeling, vragen we u ons contactformulier in te vullen. Wij zullen uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen. 

Garantie

Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie. Bij de producten geven wij de garantie termijn aan. Bij elk product staat in gebruiksaanschrijving exact aangegeven waar de volledige garantie op van toepassing is. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum van de garantieperiode. De factuur die je per e-mail hebt ontvangen in de bevestiging van je bestelling, die je ontvangt na plaatsing van je bestelling, is jouw garantiebewijs. Bewaar deze daarom goed.

Verzendkosten

Verzending door heel België is gratis bij een bestelling vanaf 19.95. Bij een bestelling lager dan dit bedrag rekenen wij verzendkosten van 4.95. 

Ons magazijn

Ons magazijn heeft een ruime voorraad. Hierdoor zijn wij in staat om snel en vakkundig bestellingen uit te kunnen leveren. 

Bezoekadres

Houtentrein.be
Waterwinweg 9
7572 PD  Oldenzaal
Nederland

Let op: Bij afhalen van uw bestelling dient u dit vooraf te melden.

 

Postadres

Houtentrein.be
Waterwinweg 9
7572 PD Oldenzaal
Nederland

Openingstijden

Houtentrein.be is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar via e-mail. Wij streven er naar om binnen 1 werkdag te reageren. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0031-541-870143.

Keurmerk

Wij zijn het volledig eens met de voorwaarden van keurmerken als thuiswinkelwaarborg en handelen ook naar de voorwaarden hiervan. Echter zijn wij van mening dat de zeer hoge kosten die we moeten maken om een keurmerk te mogen voeren niet meer van deze tijd is.

Bedrijfsgegevens

Houtentrein.be is een onderdeel van XLshop group B.V. te Oldenzaal.

Website: home
E-mail: contactformulier

Nederland:
Handelsregister 54277639
BTW nummer NL851240045B01
Rabobank 1664.37.271

Belgie:
BTW nummer 0535.635.879
Voor overige landen:
IBAN-number: NL13 RABO 0166 4372 71
SWIFT/BIC CODE: RABONL2U

Onze services

  • Voor 22:45u besteld, morgen in huis!
  • Gratis verzenden en retourneren va. € 19,95
  • Volledige garantie.
  • Kies uw afleverdatum.
  • 100 dagen op zicht.
  • Eigen magazijn en voorraad.
Contact

Houtentrein.be
Waterwinweg 9
7572 PD Oldenzaal
Tel. 0031-541-870143
Contact
Facebook

© 2021 Houtentrein.be is onderdeel van XLShop
Wij gebruiken alleen de toegestane standaard cookies. Vragen? cookiepagina. Ik ga akkoord